Sigurnost kartica - ASA Banka

sigurnost

Zaštitite svoje podatke sa kartica!

Osjetljivi podaci traže oprez. Provjerite prije nego podijelite.

Online plaćanje

  • ● Tražite proizvod i nailazite na “službenu” web prodavnicu s ogromnim popustima. stranica izgleda uvjerljivo, ali URL je nijansu drugačiji
  • ● Vidjeli ste nevjerovatnu ponudu ali nikada niste čuli za taj brend i prodavnicu
  • ● Podaci o kompaniji i povratu su nejasni, a recenzije sumnjive ili nepostojeće

Na takvim i neprovjerenim prodavnicama ili kopijama već poznatog brenda, podaci koje unesete (broj kartice i CVV) završavaju kod prevaranata, dok narudžba često nikada ne stiže.

Da požure odluku, prikazuju lažne brojače zaliha, pop-up “potvrde” i traže da što brže završite plaćanje. Rezultat su neovlaštene naplate i krađa podataka, iako je stranica izgledala kao vjerodostojna.

Kako se zaštititi?

Kupujte isključivo na provjerenim stranicama i uvijek provjeravajte URL

Ne otvarajte sumnjive linkove iz poruka; adresu upišite ručno

Izbjegavajte javni Wi-Fi za online plaćanja

Nikada ne unostie broj kartice i CVV kod ukoliko niste provjerili vjerodostojnost web stranice

Bankomati (ATM)

Ako bankomat zablokira i:

  • ● Ne isplati gotovinu
  • ● Prijavi grešku
  • ● Zadrži karticu

Prolaznik vam može ponuditi “pomoć” ili dati “službeni” broj.
Ta pomoć ne mora biti dobronamjerna: cilj može biti da vas odvrati, navede da otkrijete PIN, podmetne zamjenu kartice ili preuzme karticu koja je ostala u uređaju nakon što odete.

U gužvi je lakše posmatrati unos PIN-a. Ako kartica potom završi u tuđim rukama zajedno s poznatim PIN-om, moguće je neovlašteno podizanje novca bez vašeg znanja.

Kako se zaštititi?

Ne prihvatajte olako pomoć nepoznatih trećih lica

U slučaju zadržavanja kartice ostanite uz Bankomat i odmah kontaktirajte Banku

Prilikom unosa PIN-a tastaturu zaklonite tako da niko osim Vas ne može vidjeti koje brojke upisujete

Dijeljenje podataka s trećim licima

Poziv ili SMS koji zvuči službeno i hitno:

  • ● Traže Vaš PIN
  • ● Broj kartice i CVV
  • ● Fotografije Vaše kartice
  • ● Jednokratni kod


Možda ste na mail dobili formular za “verifikaciju” ili “povrat novca” koji vas navodi da sami otkrijete povjerljive podatke.

Sve vodi ka istom cilju - neovlaštenim transakcijama vašom karticom.

Kako se zaštititi?

Nikada ni sa kim ne dijelite PIN, CVV, cijeli broj kartice ni 3D Secure/OTP

Ne fotografišite karticu i ne šaljite je u chat/e-mail

Ukoliko ste dobili sumnjiv SMS, e-mail provjerite sve detalje prije interakcije

Ako ste ipak sumnjivoj strani otkrili podatke sa kartice, odmah blokirajte karticu i promijenite PIN

Edukacija je najbolja prevencija!

Što brže prepoznate obrasce prevara, to ih lakše izbjegavate. Najvažnije je uočiti male znakove: URL koji je jedva izmijenjen, hitan ton i prijetnje “blokadom”, gramatičke i pravopisne greške, traženje podataka koje banka nikad ne traži (PIN/OTP/CVV), te zahtjev za fotografijom kartice ili dijeljenjem ekrana. Prevaranti mijenjaju izgled, ali obrasci ostaju isti, a kad ih jednom znate, lakše ćete zaštititi svoje podatke.

Obavijestite Banku

Ukoliko primijetite sumnjiv e-mail ili SMS poruku koja navodno dolazi od „Banke“, molimo vas da o istoj odmah obavijestite Banku putem email-a  ili telefona 0800 2 0070. Na taj način omogućavate pravovremeno upozoravanje ostalih klijenata i doprinosite sigurnosti svih korisnika.